Kommentti

Pinterestin hyödyntäminen markkinoinnissa

Pinterest – sosiaalisen median työkalu on huimaa vauhtia kasvava sosiaalisen median kanava, jota kannattaa hyödyntää mm. tuotteiden, tapahtumien ja palvelujen markkinoinnissa.

Pinterestin tavoitteena on toimia ikäänkuin näyteikkunana, joka houkuttelee tutustumaan lisää. Mikäli yritykselläsi on verkkokauppa, pystyt ohjaamaan liikennettä suoraan verkkokauppaasi ja kohdentamaan liikenteen suoraan tuotekohtaisesti. Pinterestiä hyödynnetään myös monella muulla tavoin mm. rekrytoinnissa, koulutusaineistojen, infograafien ja erilaisten vinkkilistojen ja yritysesittelyjen viestintäkanavana. Pinterestin avulla

  • rakennat tehokkaasti brändiäsi,
  • lisäät tunnettuutta,
  • luot verkostoja ja
  • ohjaat liikennettä verkkosivuillesi, verkkokauppaasi tai blogiisi ihmisiä ympäri maailmaa.

Pinterest edellyttää hyvää sisältöä, kuten kaikki muutkin sosiaalisen median kanavat ja markkinointi yleensäkin. Sisältö vaatii resursseja ja suunnitelmallisuutta. Sisällön suunnittelua ja toteutusta voit tehdä joko itse, resurssien niin salliessa, tai hankkia osittain tai kokonaan ostopalveluna ulkopuoliselta. Sosiaalisen median kanavien hyvä sisällönhallinta edellyttää onnistuakseen suunnitelmallista sisältöstrategiaa: mitä, kenelle, missä kanavissa, millä tavoin ja tietysti milloin.

Proinno on koonnut ohjeiston Pinterestin hyödyntämisestä markkinoinnissa. Koulutusaineisto on katsottavissa ja ladattavissa:

Some_pinterest_proinnodesign_03_2014 from Proinno Design Oy

Pyydä tarjous Pinterest-markkinoinnista, organisaatio- tai yrityskohtaisesta koulutuksesta ja konsultoinnista, sisältöstrategiasta, sisällön suunnittelusta tai toteutuksesta.
Lisätietoja nina.lappalainen@proinnodesign.fi tai puh. 0400 308 767

Innostut varmasti! Tutustu Pinterestin mielenkiintoiseen maailmaan. Pinterest toimii myös loistavana ideoiden ja virikkeiden kokoamisvälineenä ja -paikkana.



Piditkö artikkelista? Jaa se myös muille...

Lisää kommentti

Email again: