Suodata artikkelit

Asiakaslähtöiset tilat – miten ne suunnitellaan?

Miten teidän yrityksessänne on suunniteltu ne tilat, joissa kohtaatte asiakkaanne? Työskentelettekö erilaisten suojamuurien, kuten tiskien takana. Vaivaako melu? Onko vuorovaikutus asiakkaan kanssa hankalaa? Kärsiikö luottamuksellisuus ja intimiteetti? Miten esteellisyys on otettu huomioon? Antaako tila työntekijöille mahdollisuuden työskennellä joustavasti? Onko ajanhammas purrut tiloihin, ovatko ne jääneet jo monen trendin tallomaksi? 

Asiakaslähtöisyys  – yhtäaikainen helppous ja vaikeus 

Asiakaslähtöisyys, hyvä johtaminen ja tuloksellisuus ovat olennaisia asioita, joista meidän jokaisen jolla on asiakkaita, tulisi olla kiinnostunut. Kilpailussa pärjäävät ne, jotka rakentavat tälle arvopohjalle perustuvaa aitoa, jatkuvasti uudistuvaa ja omintakeista kulttuuria. Tärkeintä on pitkäjänteisyys matkalla kohti tavoitteita. Kyse on siitä, halutaanko osa-optimoida vai rakentaa kilpailuetua, jota on vaikea kopioida.

Vähemmällä enemmän - 6 askelta asiakaslähtöiseen organisaatiomuutokseen

Tarkastellessa tuttujakin prosesseja tai tapahtumia elämässämme, voimme huomata, kuinka yksinkertaisuudessaan ne ovat tärkeitä suorittaa tietyssä järjestyksessä. Keitettäessä aamukahvia, työjärjestys on aina sama. Jos siitä poikkeaa, joutuu tekemään ylimääräisiä vaiheita ja ne hidastavat kahvin valmistumista.

Sama koskee suurempia kokonaisuuksia. Ensin suunnitellaan kokonaisuus, sen jälkeen se toteutetaan vaihe vaiheelta suunnitelman mukaan. Työvaiheiden järjestys ja suorittaminen oikeassa järjestyksessä korostuu, mitä vaativimmista tai vastuullisimmista tehtävistä on kyse. Lentäjän tai laskuvarjoilijan prosessit tulevat selkärangasta. Erehtyminen tai väärä järjestys voi olla jopa kohtalokasta.

Miksi emme sitten ole yhtä kiinnostuneita tästä samasta prosessien ”puhtaudesta” tai järjestyksestä, kun puhutaan koko organisaatiosta?