Suodata artikkelit

Vähemmällä enemmän - 6 askelta asiakaslähtöiseen organisaatiomuutokseen

Tarkastellessa tuttujakin prosesseja tai tapahtumia elämässämme, voimme huomata, kuinka yksinkertaisuudessaan ne ovat tärkeitä suorittaa tietyssä järjestyksessä. Keitettäessä aamukahvia, työjärjestys on aina sama. Jos siitä poikkeaa, joutuu tekemään ylimääräisiä vaiheita ja ne hidastavat kahvin valmistumista.

Sama koskee suurempia kokonaisuuksia. Ensin suunnitellaan kokonaisuus, sen jälkeen se toteutetaan vaihe vaiheelta suunnitelman mukaan. Työvaiheiden järjestys ja suorittaminen oikeassa järjestyksessä korostuu, mitä vaativimmista tai vastuullisimmista tehtävistä on kyse. Lentäjän tai laskuvarjoilijan prosessit tulevat selkärangasta. Erehtyminen tai väärä järjestys voi olla jopa kohtalokasta.

Miksi emme sitten ole yhtä kiinnostuneita tästä samasta prosessien ”puhtaudesta” tai järjestyksestä, kun puhutaan koko organisaatiosta?

Asiakaskokemus-pöhinästä kulttuurin muutokseen

Asiakkaan kokemus syntyy tunteista, mielikuvista ja koetuista pienistä eleistä, jotka hän liittää yritykseen ja sen ihmisiin. Loppujen lopuksi asiakkaan kokemus on aina asiakkaan pään sisällä syntynyt ainutlaatuinen tunnekokemus, joka on sidoksissa hänen elämänkokemukseen, ajatteluun, tunteisiin ja senhetkiseen tilanteeseen. Emme voi koskaan "hallita" asiakkaan kokemusta, mutta voimme parhaamme mukaan vaikuttaa siihen. Parempaa palvelua suositellaan helpommin ja sellaista tarjoavaan yritykseen sitoudutaan tiiviimmin.

Haluatko miljonääriksi?

Jos vastasit kyllä, rakenna tulevaisuuden bisnes hillasta tai muista kotimaisista luonnontuotteista. Tulevaisuuden Ranua ja kaikki hillaan liittyvä yhdistetään yhtä saumattomasti yhteen kuin Korvatunturi joulupukkiin.

Ranuan Hillaseminaarissa 5.8.2016 oli tarjolla tutkittua tietoa hillan terveysvaikutuksista ja ravintorikkauksista. 

Arkisto