Suodata artikkelit

Työssä onnistuminen – tunnista ja korjaa esteet

Sujuvaa työntekoa hankaloittavat esteet aiheuttavat merkittäviä kustannuksia lähes jokaisessa työyhteisössä. Sitä mitä et näe, et voi korjata. Siksi epäkohtien kartoitus ja niiden ratkaisu on tehokkain tapa sitouttaa ihmiset työhönsä, vaikuttaa työyhteisön hyvinvointiin ja sitä kautta kustannustehokkuuteen. Menestyvän yrityksen perusta on sujuva arki, ihmisten hyvä johtaminen ja uusiutumiskyky.

Lean-ajattelu – mitä edellyttää organisaatiolta?

Maalaisjärjen käyttö ja vastuullisuus - asiakkaan ja palveluntuottajan yhteisen jatkuvan kehittämisen toimintafilosofiana. Sen avulla parannetaan asiakkaan palvelukokemusta, palvelun vaikuttavuutta ja virtaustehokkuutta. Leanin ansiosta henkilöstö käyttää resurssejaan ja voimavarojaan tavalla, joka edistää työhyvinvointia. 

Vähemmällä enemmän - 6 askelta asiakaslähtöiseen kulttuurin muutokseen

Tarkastellessa tuttujakin prosesseja tai tapahtumia elämässämme, voimme huomata, kuinka yksinkertaisuudessaan ne ovat tärkeitä suorittaa tietyssä järjestyksessä. Keitettäessä aamukahvia, työjärjestys on aina sama. Jos siitä poikkeaa, joutuu tekemään ylimääräisiä vaiheita ja ne hidastavat kahvin valmistumista.

Sama koskee suurempia kokonaisuuksia. Ensin suunnitellaan kokonaisuus, sen jälkeen se toteutetaan vaihe vaiheelta suunnitelman mukaan. Työvaiheiden järjestys ja suorittaminen oikeassa järjestyksessä korostuu, mitä vaativimmista tai vastuullisimmista tehtävistä on kyse. Lentäjän tai laskuvarjoilijan prosessit tulevat selkärangasta. Erehtyminen tai väärä järjestys voi olla jopa kohtalokasta.

Miksi emme sitten ole yhtä kiinnostuneita tästä samasta prosessien ”puhtaudesta” tai järjestyksestä, kun puhutaan koko organisaatiosta?

Asiakaskokemus-pöhinästä kulttuurin muutokseen

Asiakkaan kokemus syntyy tunteista, mielikuvista ja koetuista pienistä eleistä, jotka hän liittää yritykseen ja sen ihmisiin. Loppujen lopuksi asiakkaan kokemus on aina asiakkaan pään sisällä syntynyt ainutlaatuinen tunnekokemus, joka on sidoksissa hänen elämänkokemukseen, ajatteluun, tunteisiin ja senhetkiseen tilanteeseen. Emme voi koskaan "hallita" asiakkaan kokemusta, mutta voimme parhaamme mukaan vaikuttaa siihen. Parempaa palvelua suositellaan helpommin ja sellaista tarjoavaan yritykseen sitoudutaan tiiviimmin.

Arkisto